Bouwen aan het merk Enschede

Bewonerscampagne

Eind 2020 is de nieuwe citymarketingvisie van Enschede vastgesteld. Voor het opzetten van de basis voor alle merkbouwstenen en vervolgens de creatieve doorvertaling hebben Enschede Promotie en Gemeente Enschede een pop-up brandteam samengesteld. Dit team bestaat uit 8 Enschedese bureaus, elk met hun eigen expertise. Als Enschedees bureau zijn we natuurlijk onmeunig trots dat we deel uitmaken van de implementatie van de citymarketing-strategie voor onze stad.

Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster
Poster

Het stadsverhaal

Samen met Wirelab heeft SQUAL een gelaagde bewonerscampagne bedacht en vormgegeven om de bewoners van Enschede stap voor stap hernieuwd kennis te laten maken met hun stad. Om kennis te maken met zowel het nieuwe beeldmerk als het stadverhaal (brandstory), hebben we deze twee onderdelen uit elkaar gehaald en zijn we begonnen bij de basis: het verhaal van Enschede. De kern van Enschede, prachtig omschreven in het stadverhaal (de brandstory), diende als uitgangspunt voor de verschillende tekstuele uitingen. SQUAL heeft dé kleur van Enschede, rood, prominent toegepast en voor de verdieping gebruik gemaakt van de contourbelijningen van de vele parken die Enschede rijk is.
Resultaat was een campagne die puur door zijn eenvoud opvallend was.

Grenzeloze toepassingen

In deze fase van de campagne ligt de nadruk op fysieke uitingen.
De teksten en de vormgeving van de beelden lenen zich bij uitstek om lekker opvallend te communiceren:
van abri’s en een doek op het stadskantoor tot bierviltjes.
Maar ook online komen de beelden door hun eenvoud prachtig tot hun recht.

Mupi
Mupi
Stadskantoor
Social Ads
Bierviltjes Bierviltjes